Calendari

dimecres, 9 de novembre de 2016

Colònies 2n dia

El segon dia de colònies dijous 20 ens van despertar els mestres a les 7:30. A les 8:15 havíem d'estar al menjador per esmorzar. Quan vam acabar d'esmorzar vam anar al museu dels romans. Després del museu vam anar al circ. Després vam anar a dinar. Quan vam acabar tots vam fer jocs fins a les 15:00 de la tarda. A les 15:00 vam anar a una caseta que hi havia allà a prop del camp d'aprenentatge a fer coses que feien els romans. Més tard vam fer tallers de cuir. Quan vam acabar vam anar a sopar. A la nit com tots els dies vam fer jocs de nit i aquest cop vam fer el joc de la sardina. Ara us explicaré què vam fer a cada lloc que vam anar:
-Museu
 El museu vam visitar-lo. Mentre anàvem parant a cada cosa que vèiem, una noia ens anava explicant per a què servia, què feien amb allò, què era, etc...
-Circ
 El circ estava bastant destrossat. Només quedava una part. Al circ el que feien els romans era
 fer carreres de cavalls. Nosaltres vam estar a la part de sota de les grades. Les grades és on s'asseien els romans per mirar l'espectacle. Les noies romanes no podien seure amb els homes. Havien d'anar a unes grades més amunt.
-A la caseta

A la caseta ens vam partir en dos grups. Un grup va anar a una aula. Allà vam fer quatre "mini grups" i ens vam distribuir en quatre "mini jocs". El 1r joc era el mercat. Mentre un grup estava al mercat els altres estaven a uns altres jocs. Al mercat el que es feia era posar noms a tot el menjar de mentida que hi havia. El 2n era el maquillatge. Ens va maquillar la noia del camp  d'aprenentatge. Les noies havien d'anar amb la cara pàl·lida, blanca per dissimular que no treballaven a l'hort. Es pintaven els llavis d'un color com rosa i es pintaven els ulls. També es posaven purpurina al cap. Les noies per anar a la moda es recollien el cabell. Els nois només es posaven purpurina al cabell i si tenien barba, a la barba. Tant els nois com les noies si es posaven una piga postissa estaven també a la moda. El 3r era uns collarets que es deien butlles però allà ho vam fer una mica ràpid, es feia així:
-Agafaves un paper de seda, pensaves un desig i arrugaves molt el paper. Després agafaves un tros de cuir i posaves el paper dins del cuir i amb un fil o llana enrotllaves el cuir amb el paperet a dins i ja ho tenies.
El 4t i últim joc  era un que es tractava de fer un mosaic però els romans ho feien amb pedres i nosaltres ho vam fer amb rajoles. L'últim grup havia de recollir-ho. Després ens vam canviar amb l'altre grup. L'altre grup va fer el que havíem fet nosaltres i nosaltres vam fer el que havien fet ells. El que fan fer ells va ser mirar un conte gegant i ens el va explicar la noia del camp d'aprenentatge i quan va acabar ens vam vestir de romans. Més tard ens vam fer una foto.
-Tallers de cuir
Als tallers de cuir el que vam fer va ser 1r vam fer una butlla molt més ben feta, cosida i tot amb el desig escrit a un paper... Quan vam acabar com que quedava temps, vam fer braçalets i podíem fer o un ''mini'' taulell d'escacs o un joc de tres en ratlla.